En sjuk sommar

Sommaren 2020 börjar närma sig sitt slut. Det blev en sommar som var olik alla andra för de flesta. Med pågående pandemi så fick nog mångas planer göras om. Så också mina. Det blev första sommaren på 20 år som vi stannade hemma hel semestern.  


Men det som än mer präglat min sommar är min hälsa 😔 


Stora andningsproblem som hållit  mig vaken på nätterna och hindrat vad jag klarat av att göra dagtid. 


Samt mycket ökade problem med min värk. Lederna har värkt dagligen. De har varit svullna och varma. Varje dag har minst en led varit så inflammerad så jag ej kunnat använda den alls. En kraftig lokal inflammerad led håller i regel i sig i 24-48 timmar. Sedan är det dags för en eller ett par nya leder att angripas. Värst var nog när vi var i Skåne och jag på natten vaknade av en extrem värk i vänster knä, höger höft, vänster axel och höger armbåge samt handled. Det brände och bultade i stil med värsta tandvärken. Tog mig 5 minuter att komma upp från liggande till stående 😢


Detta påverkar ju (hur mycket man än försöker) förstås allmänna humöret. Jag blir trött och "låg" av all värk. 


Tyvärr håller värken fortsatt i sig. Dock har jag kortare stunder när det känns okej, vilket känns hoppfullt. 


Funderar på om jag någonsin kommer vänja mig vid detta? Trots att det gått 4 år så går jag nån stans och hoppas på att det "ska gå över" på nåt magiskt vis 🙄 


Andningen?! Ja, just det! 

Den är nu bra! 👏🏼 Jag har fått min astma tillbaka, vilket ju inte är kul. Men det som är "kul" är att det är lättare att hitta rätt medicin. Så efter lite väntan, ett spirometri test så har jag nu fått bra medicin. 


Så... snart skall jag ta upp träningen igen. Jag längtar efter att kunna springa igen och snart så ❤️


En sjuk sommar 

(null)



Kommentera här: