Sjukdomar tar inte ledigt

Under våren tänkte jag att kanske var det stressen på jobbet som gjorde att jag hade mer bekymmer än jag haft tidigare med mina leder och med min andning. Längtade till semestern med en dröm om att vardagen skulle bli bättre.  


Nu har jag haft 1,5 vecka ledigt och det är illa. Nu har jag haft sån värk så jag minns inte när jag hade det senast. Trots att jag på eget bevåg dubblerat dosen av antiinflammatoriska värktabletter har jag en värk som håller mig vaken på nätterna och hindrar mig i vardagen 😞


Jag har haft värk i: 

Vänster käkled

Höger handled

Vänster fot 

Höger armbåge 

Höger knä 

Höger käkled 

Vänster hand 

Höger tumme 


Värken håller i sig i 24-48 timmar, sedan flyttar den sig till en annan led 😞 Idag har jag tex haft en kniv rakt in i höger knä och en i vänster fot. (Bildligt alltså) Det har gjort ont att gå. 

Nu ligger jag här på hotellsängen, har tagit en ny tablett, har fortsatt ont + att vänster axel värker... är det den som ska hålla mig vaken i natt och hindra mig imorgon. 

Jag är så trött på detta 😢

Det känns så sjukt jobbigt att känna sig som en belastning, att inte kunna bidra med "min del".  Det känns sjukt jobbigt att alltid ha ont och att alltid vara orolig. 


Just nu känns det som det går åt fel håll igen 😫 Jag får påminna mig själv hela, hela tiden att det kommer bra dagar... häng i bara. 


(null)


Kommentera här: