Tänk positivt!

Vad man än ger sig in i så handlar det ju väldigt mycket om inställningen. Tror man att man ska klara något, så har man ju klart större chanser att klara det. Går man in med inställningen "det kommer aldrig gå", då har man ju redan gett upp. Och klart... då går det aldrig! 

Jag är född positiv tycker jag själv 😂
Jag blickar väldigt sällan bakåt, grunnar sällan  på varför blev saker si eller så. Jag tittar snarare nästan uteslutande framåt ... "jaha, nu blev det såhär ... hur gör vi härnäst".

Men det blir svårare och svårare att inte "trilla dit" då och då 😔 Det är inte lätt vara 100% positiv och tänka "oj, har jag ont här idag... intressant". 

(null)

Sedan kommer ju nya saker in i bilden. Jag har fått blå handrygg igen (andra gången). Vet att mamma brukar få sånna här, men tänkte alltid att det var för hon är gammal. Tja ... här är jag, inte 50 fyllda! Detta ju klart med sjukdomsbilden att göra, men varför?! Vad händer i kroppen? 

De senaste veckorna har vänster knäled gjort ont och varit rätt orörlig. Svår att böja, det tar emot liksom 😔

Men ... tänk positivt 🙄
Detta är en sjukdom som det ska gå att leva med. Än en gång det kunde varit mycket värre! 

Kram 🥰 

Kommentera här: